Verbeiden

11 juni 2014 - Tallinn, Estland

Voor mij echt een 'tussendag'. Kees vertrekt om 15.00 u naar het vliegveld. We verkassen de Animato nog samen in de ochtend naar de Olympische haven Pirita. Daar is het liggeld slechts € 18,00. Deze haven is 3 nM ten noorden van Tallinn. Wel mooi zicht op de oude en nieuwe stad.

Direct bij het openen van het havenkantoor van de MarIna bij de oude stad had ik me vanochtend beklaagd over de slechte service die we gisterenavond kregen. Eerst stonden we voor een gesloten deur, ondanks dat de sluitingstijd twintig minuten later zou zijn. De dame van dienst wilde duidelijk naar huis. Ze wilde dan ook niet meer de incheckkaart van Kees voor zijn vlucht naar Nederland uitprinten. Toen vanochtend ook nog eens de douche gebreken vertoonde leek mij een compensatie op zijn plaats. Die kreeg ik. A.s. vrijdag kan ik er een nacht gratis komen liggen.

Na het vertrek van Kees heb ik de fiets gepakt om naar de stad te gaan. Genieten van het schitterende weer. Toch weer redelijk snel terug, want aan boord zijn nog de nodige klusjes op te knappen om de nieuwe bemanning te kunnen ontvangen. Voor het eten het een en ander bij elkaar gescharreld en restjes opgemaakt.

Raadhuis aan de markt TallinnNeitsi Torn TallinnUitzicht op oude en nieuwe stad Tallinn vanuit de jachthaven Pirita