Tallinn

10 juni 2014 - Tallinn, Estland

De afstand naar Tallinn blijkt langer te zijn dan gedacht. Bovendien moeten we het eerste deel kruisen. Een stukje op de motor, maar daarna kunnen we heerlijk zeilen onder een stralende zo'n. De laatste 8 nM gaat het door een geul waar alle ferries en cruiseschepen ook gebruik van maken. Dat zijn er nogal wat, maar op het moment dat wij er zijn is het rustig. Mooie skyline van de oude en nieuwe stad bij het aanvaren. Om de Marina vlakbij de oude stad te bereiken moeten we langs de kade van de ferries. Er liggen er drie. Een gaat er net weg. Daarna krijgen we van de port control via de marifoon toestemming om naar binnen te varen. De jachthaven is geheel vernieuwd. Er liggen poenerige zeiljachten en vooral motorboten. Het liggeld is er dan ook naar: het dagtarief voor de Animato is € 55,00. Dat wordt morgen verkassen! We besluiten het captains dinner voor Kees aan boord te houden. We doen boodschappen en drInken ons biertje op een terras aan de haven. Met onze inkopen bereiden we een overvloedig captains dinner (varkenslapje, zoete aardappelen, prei met kaas, rabarber en wortelsalade).

Ligplaats naast de oude stad in de MarinaOude stad Tallinn

Daarna nog een wandeling door de oude stad. Kees is hier negen jaar geleden geweest. Hij bereidt me voor op een Anton Pieck-achtig tafereel. Eigenlijk vind ik het wel meevallen. Ik vind het gezellig. Ook Kees ervaart het nu leuker dan tijdens zijn vorige bezoek. Een mooie afronding van de reis met Kees. Opvallend is dat het de afgelopen week elke dag wel even wat geregend heeft, slechts één dag (de eerste dag) hard, maar we hebben ook veel in de zon kunnen zeilen. Ook met Kees aan boord had ik het weer erg gezellig. Ik heb het getroffen met de bemanning.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl