Ontvangst in de regen

12 juni 2014 - Tallinn, Estland

De weersvoorspelling geeft aan dat er vandaag 22 mm regen gaat vallen. Als ik wakker word denk ik dat de voorspelling een onderschatting van de werkelijkheid zal blijken te zijn: het hoost. Jammer om Hetty en Kees zo te moeten ontvangen. Eerst nog grote schoonmaak en naar de binnenstad van Tallinn om te internetten en inkopen te doen. Nu met de bus, niet zoals gisteren op de fiets. Ik ben nog maar net terug aan boord of Hetty en Kees verschijnen al. De bus uit Riga is een uur eerder aangekomen. Wat een bagage hebben ze meegenomen! De Animato zakt 20 cm dieper in het water.... Maar wat blijkt? Hun bagage bevat veel cadeaus voor mij! Ook, wat ik zeer op prijs stel, heeft Eric de Rooy een boek meegegeven. We praten uitgebreid gezellig bij. Natuurlijk hoor ik veel over het werk, maar dat laat ik in deze blog maar voor wat het is. Na het eten, ik heb een schippersmaaltijd met gehakt, bonen, tomaten, chilipeper en knoflook met als sidedish salade met geitenkaas bereid, gaan we op bezoek bij een Amerikaans echtpaar dat mij vanochtend voor een drankje heeft uitgenodigd. Jim en Kathy zij  gepensioneerde onderwijzers uit Californië. Ze komen elk jaar een paar maanden naar Europa om met hun jacht Maggie te zeilen.

Maggie

Maggie heeft dit jaar in Tallinn overwinterd. De komende winter zal dat in Amsterdam zijn. Jim en Kathy zijn op veel plaatsen met hun jacht geweest, van Alaska tot de Middellandse Zee. Het klikt goed. Veel gelachen. Voor Hetty en Kees een leuk begin, ondanks het slechte weer.