Studeren en wandelen

29 mei 2014 - Föglö, Finland

De windverwachting voor Kökar is 7 Bft. Daarom blijven we in Degerby. Wouter studeert. Hij heeft eergisteren bericht gekregen dat hij voor het examen betonderhoud is geslaagd. Daar is hij verguld mee, want hij twijfelde of hij het gehaald had. Nu moet hij op 10 juni nog een examen betontechnologie doen. Dat hij goed kan studeren is bekend, maar nu doet hij het naast zijn werk en ook dus tijdens de zeilvakantie. Knap, dat hij zich ertoe weet aan te zetten. Zelf ga ik een paar uur wandelen. Dat doe ik eigenlijk nooit zo in mijn eentje. Het bevalt me prima. Onder een stralend blauwe hemel heb ik mijn thermokleding ten onrechte aangetrokken. Ik loop over landweggetjes en bospaden. Hartstikke stil. Mooi om te ervaren en te beleven, maar ik zou niet in Finland willen wonen. Verder begonnen aan het boek De Cirkel van Dave Eggers. Ik maak een schippersmaaltijd met bonen, spek, chorizo, ananas, paprika,  champignons en.... pasta. Ook de sauna bezoeken we. In het plaatselijk café zijn we inmiddels stamgasten.

FöglöWandelen op FöglöWandelen op Föglö

Wandelen op FöglöWandelen op Föglö

1. Christiane:
    31 mei 2014
    Proficiat Wouter, dat je voor je Betonexamen geslaagd bent!
    Geniet maar lekker van deze vakantie! Groeten ook aan je oom.
    Christiane Erens