Schitterend

16 juli 2014 - Klintholm Havn, Denemarken

Wat een fantastisch zeilweer! Op halve wind, die uit NW komt, maken we de oversteek naar Denemarken. Eerst is de windsnelheid ca. 10 kn. Als deze afneemt zetten we de gennaker op. Een lust voor het oog. Met 7 kn wind halen we dan met de Animato toch regelmatig 6 kn. We zijn om 07.30 u vertrokken. Rond 11.30 u zien we Mønts klif uit de zee oprijzen. We varen er om 14.00 u vlak langs. De witte kalksteen schittert prachtig in de zon.

MønMøns Klif

De haven van Klintholm bereiken we om 14.45 u, 40 nM op de log. Een ware vloot van jachten vaart de haven binnen. Een box is er niet meer vrij. We komen naast een zusterschip Dehler 41 DS te liggen. Deze is van een Nederlander die al 20 jaar in Denemarken woont. Een uur later komt de BoeieLoeier met Kees en Margot binnen. Zo waar ook de Belgen meren weer af in Klintholm. We eten  bij de plaatselijke Italiaan. Daarna nog koffie bij Kees en Margot aan boord.

Terug op de Animato lees ik de repliek van Kees en Marijke van 11 juli. Die kon niet uitblijven. Jullie gezondheid argumenten zijn naar mijn mening zeer overtuigend. Over mijn andere expliciet en impliciet genoemde argumenten moeten we het ook nog maar tijdens een glas wijn (niet te veel natuurlijk) hebben. Mijn sigaren zal ik thuis laten. Boeiend wat jullie schrijven  over Fibonacci. Van het gulden getal 1,61 had ik nog nooit gehoord, maar het verbaast me niet dat het op de Animato van toepassing is!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade