Noord-Oostzeekanaal

20 april 2014 - Laboe, Duitsland

Weer een zonovergoten dag. De hele dag tuffen op het 100 km lange Noord-Oostzeekanaal van Brunsbüttel naar Holtenau/Kiel. Als gevolg van uitzicht op landschap en tegemoetkomende/passerende zeeschepen is van verveling geen sprake. Na 9 uur varen bereiken we om 16.45 u de sluis aan het andere eind van het kanaal. Tot mijn verbazing krijg ik een SMS van Harm met de tekst: 'even een sluisje en dan.... de Oostzee'. Hij volgt ons via de AIS op marinetraffic.com. Hij weet dus precies waar we zijn. We varen door naar Laboe, waar we om 18.15 u in de jachthaven aanleggen. Afgelegde afstand vandaag 61 Nm. Na een biertje op het terras in de zon maken Wio en Siebe het captains dinner,  bestaande uit een Spaanse maaltijdsoep met chorizo, paprika en kikkererwten. Zeescheepvaart op het Noord-Oostzeekanaal

1. Kees Ruijgrok:
    23 april 2014
    Hallo Tom,
    Gaat goed met je trip, zo te lezen.
    Ik heb gekeken op marinetraffic.com, maar zag daar de Animato niet (wel een binnenvaartschip met dezelfde naam). Ik vermoed dat ik jullie alleen kan zien als de AIS aanstaat?
    Groeten van Kees
  2. Kees Ruijgrok:
    23 april 2014
    Of het kwam omdat je de AIS nu aangezet hebt, of omdat ik verkeerd had gezocht: ik heb je gevonden op
    (in de haven van Augustenborg). Leuk om je ook zo te volgen!