It's summertime

16 mei 2014 - Söderköping, Zweden

De laatste dag op het Götakanaal.  Nog 15 sluizen te gaan. Er komen drie schepen in het konvooi bij. Met de vier schepen, de twee Zweden, de Fin en de Animato blijven we bij elkaar. We zijn op elkaar ingespeeld. De andere drie schepen worden apart geschut. Nu krijgt het Zweedse zeiljachtje motorpech. Ze worden door de Zweedse motorkruiser op sleeptouw genomen. Bij ons geen vuiltje aan de lucht. De Animato doet het perfect. Om 16.00 u zijn we in Söderköping.  Het is een lieflijk stadje dat bekend staat om de onbeschaamd grote ijscoupes. Daar is het nu het weer voor. Op een terras aan het water in de zon. De laatste sluis in Mem nemen we om 18.30 u. Marie-Claire had me een pet van het Götakanaal in het vooruitzicht gesteld als we de sluizen zonder schade door zouden komen. Een medewerker van de Götakanaal company doet hem mij cadeau, omdat ze de computer van de kassa niet in werking kan stellen. Was dat maar het geval geweest toen we de ticket voor de doorgang door het Götakanaal kochten.... Voor het eerst buiten eten in de kuip. De gerechten staan op de foto.

IJscoupe in Söderköping

Afscheid van het Götakanaal in Mem