Helgoland

18 april 2014 - Helgoland, Duitsland

Jan van Gent op HelgolandLange Anna op HelgolandIn de nacht is de 8 Bft daadwerkelijk geweest, maar we liggen gelukkig goed vast. Rustig de dag begonnen. Het ontstoppingsmiddel voor de gootsteen werkt niet. Eerst maar naar het stadje. Koffie. Vervolgens een wandeling op het Oberland van Helgoland. Deze wandeling van een kilometer of vier is zeer de moeite waard. Voert langs steile afgronden van de rotsen  van rode zandsteen.  Bijzonder zijn de kolonies vogels, waaronder Jan van Gent. Plekken voor mooie plaatjes. Terug op de Animato de klussen weer ter hand genomen. De verstopping van de gootsteen weten we na veel gedoe met de op Borkum gekochte veer op te lossen. Aan boord een spaghetti bolognaise 'extra' gegeten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ger:
    20 april 2014
    Ik weet dat hij niet aan boord is (in ieder geval niet in "mijn" tijd), maar een ouderwetse "plopper" je-weet-wel dat ding met een stok en een rubberen halve bol, had een welkom stuk gereedschap geweest. Maar chapeau dat het toch gelukt is. Je maakt wat mee op zo'n Dehler ;-)
  2. Kees Breda:
    20 april 2014
    Oostenwind in het Noord-Oostzee kanaal, dat betekent kruisen geblazen heren :-)