Genieten in de zon

4 juli 2014 - Kristianopel, Zweden

Een schitterende zeildag. Wind tussen de 10 en 15 kn, wel op kop uit ZZW. Met een wind als deze is scherp varen een genot. Om 07.45 u vertrokken. De afstand is 25 nM naar Kristianopel. Maar als gevolg van het kruisen leggen we 35 nM af. Dat is geen straf bij dit heerlijke weer.

Screenshot (10:04PM, jul. 04, 2014)

Het is nu behoorlijk druk op het water. Hoogseizoen! Om 13.45 u bereiken de haven van Kristianopel. De havenmeester verwacht veel bezoekers. We worden gedirigeerd  naar een plek waar we een hekboei moeten delen. Niet handig bij aanleggen met wind van opzij. We raken prompt verstrikt in de lijn waar het andere jacht mee aan de hekboei ligt. Met wat hulp komt het allemaal in orde. Kristianopel is een vriendelijk vissersplaatsje. Alles schittert in de zon.

KristianopelKristianopel

KristianopelKristianopel

De afgelopen dagen komen we heel wat Nederlanders tegen. Ik ben verbaasd dat ze ook al op de terugweg zijn. Niemand van hen is tot Finland, Estland of Letland gekomen. Niet iedereen kan er zo lang tussenuit als ik.... We eten tortilla's, lekker buiten in de kuip.

1. Hetty:
    4 juli 2014
    Op marine traffic was mooi te zien hoe lastig het aanleggen was. Ik kan me de stress prima herinneren ...
    Gelukkig alle tijd om bij te komen!