Doorweekt

23 april 2014 - Middelfart, Denemarken

Het moest er een keer van komen. Het regent pijpenstelen.  De weersvoorspelling was een buitje, maar de hele dag varen we in de regen. Geen wind, dus op de motor. Dat er geen wind is veroorzaakt dat de bui blijft hangen. We denken er wel uit te varen, maar het lagedrukgebied is groter dan gedacht. Het eerste uur sta ik achter het roer. Ik ben daarna doorweekt en rillerig. De zeilkleding die ik heb is niet van een kwaliteit, die ik zou moeten hebben. Harm neemt het van me over. Hij herhaalt uitentreuren dat hij in zijn wintersportkleding (met zijn geliefde vest) warm en droog blijft. In het bijzonder moet ik voortdurend zijn van € 43,50  naar € 37,50 afgeprijsde laarzen bewonderen.

Na ruim zes uur varen komen we om 16.45 u in Middelfart aan. Dit is een leuke plaats, waar Marie-Claire en ik een eerdere zeilvakantie ook zijn geweest. We blijven echter aan boord vanwege het slechte weer. Vanuit de voorraad bereiden we een lekkere spaghetti carbonare.

1. Yvonne:
    24 april 2014
    Zoals de Noren zeggen: er bestaat geen slecht weer, maar wel slechte kleding! Hopelijk wordt het weer snel beter.