Dagje Hanö

9 juli 2014 - Hano, Zweden

Met de voorspelde 37 kn wind varen we natuurlijk niet uit. Geen probleem, want op Hanö zullen we ons niet vervelen. Lezen en wandelen zijn de hoofdingrediënten voor vandaag. En vanavond kijken naar Nederland - Argentinië...... Ook al is het eiland slechts 2,2 vierkante km met wandelen, liever gezegd klauteren, kom je hier toch wel een paar uur uit de voeten. We vermaken ons prima. Aan het eind vasn de wandeling komen we een kudde van acht herten tegen. Ik heb er een videootje van gemaakt. Op de blog heb ik ook nog een 360° video van Utklippan gezet. Voor het avondeten schrapen we nu echt de voorraadkastjes leeg. In de haven ligt één ander Nederlands jacht. We maken kennis met de bemanning Frits en Ineke. Hij blijkt 25 jaar geleden collega van mij bij Grontmij te zijn geweest. Had hem niet meer herkend. Hij mij ook niet trouwens. Met vier Nederlanders zitten we dus voor de tv om Nederland - Argentinië te bekijken. Daarnaast nog een stuk of 25 'neutrale' toeschouwers, die gaandeweg, zeker toen de verlenging daar was, Nederland de overwinning gunnen. Het mag niet zo zijn. We worden niet dronken (ook niet om het verdriet te verdrinken), de prijs van het bier laat dat niet toe.

De zee beukt op Hanö

Klauteren op HanöHerten Hanö