Bilgewater

15 april 2014 - Vlieland, Nederland

Nog een dag Vlieland dus. Lekker relaxen. Maar ook klussen. Het bilgewater te lijf! Rond het middaguur varen we uit om te testen of we het water binnen zien komen. Daartoe varen we afwisselend scherp over stuur- en bakboord. Bij de 5 Bft is dat geen probleem. Het water komt met bakken over het dek. Stukje richting Stortemelk, maar we keren snel weer terug. Behoorlijk heftig. Het water komt inderdaad binnen in de bilge, maar waar het precies vandaan komt is niet duidelijk. We zullen verschillende mogelijke oorzaken moeten uitsluiten. Siebe maakt de afvoer van de elektrische pomp van het bilgewater los. Bij installateur Visser halen we op maat een afdichting. Ondertussen belt Ger, die ook als mogelijkheid ziet dat de aansluiting van de verstaging op het dek water doorlaat. Om die mogelijkheid te onderzoeken zullen we duck/duct tape op de aansluiting moeten aanbrengen. We zullen alle mogelijkheden successievelijk nagaan.

Bij de borrel zie ik dat mijn website 1116 paginaweergaven heeft gehad. Dat vind ik best veel. O, zegt Siebe, op mijn webapplicatie zijn het er 20 miljoen per maand.

1. Yvonne:
    15 april 2014
    Ook Siebe is klein begonnen, Thom!
  2. Els Kok:
    15 april 2014
    Noem dat maar relaxen. Volgens mij was het hard werken.
  3. Els Kok:
    15 april 2014
    Als dit relaxen is wanneer noemen jullie het dan werken?