De kop is eraf

11 april 2014 - Den Haag, Nederland

Heerlijk weer om de tocht te starten. Bemanning Wio en Siebe zijn keurig Vertrek Stad aan 't Haringvlietop het afgesproken tijdstip 09.00 u in Stad aan 't Haringvliet aanwezig. Uitgeleide door Marie-Claire en Yvonne. Afvaart om 11.00 u. Op de motor naar Stellendam. Vlot door de sluis de zee op. Tot het eind van het Slijkgat op de motor, daarna de zeilen op. Scherp aan de wind (NW3) richting Scheveningen. Nog voordat de verkeerscentrale Maasmond ons waarschuwt dat we op aanvaringskoers liggen met een schip dat de Nieuwe Waterweg opgaat, hebben we dat zelf al op de AIS geconstateerd. Handig! Om 18.15 u meren we in Scheveningen (met enige moeite) af. De door Wio en Siebe meegebrachte (door Yvonne gemaakte) boeuf bourgignon smaakt voortreffelijk. Marieke komt langs op de koffie.

1. Yvonne:
    15 april 2014
    Leuk jullie te volgen via je blog. Heb na 'De kop is eraf' geen meldingen meer gekregen van nieuwe reisverhalen. Vandaar nu pas een reactie. Ik begrijp dat de mannen hun tijd goed besteden. Hopelijk nemen ze die ijver mee naar huis, want hier moet ook nog eea gebeuren :)