Anholt

27 april 2014 - Anholt, Denemarken

The sky is blue.  Geen wolkje te bekennen. Ook een mooie wind van 10 tot 13 kn. We varen tegen 09.00 u uit. Scherp aan de wind langs het enorme windmolenpark.  Harm telt er 110. Vervolgens met twee slagen naar Anholt. Het ligt midden in het Kattegat. We zijn er om 15.30 u. Op de tripteller staat 38,6 nM. Het eilandje wordt in de gids omschreven als vergelijkbaar met Vlieland.  Wel veel kleiner, maar gedoeld wordt op de toestroom van toeristen in het hoogseizoen. De haven is dan overvol. Er liggen dan honderden schepen. Die zijn er nu niet. Ik tel vier jachten. We maken een wandeling van 1,5 uur. De natuur is schitterend. Op het kleine glooiende  oppervlak veel afwisseling van bos en weide. Ook een rustiek dorpje. Alles is dicht.  Denen, die in de haven liggen vinden dat we geen havengeld hoeven te betalen, omdat het voorseizoen is en de voorzieningen nog niet functioneren. Er is ook geen havenmeester te bekennen. Dat scheelt € 30. Uit de voorraad schrapen we een eenvoudige doch voedzame maaltijd bij elkaar bestaande uit pasta, cervelaatworst, uien, tomaten en komkommer. Daarna gaan we nog de Nordbjerg op om van de ondergaande zon te genieten. Alweer kunnen we buiten zitten in de kuip. Ja, Kees, de sterrenhemel prachtig. Met de app SkyView op mijn iPad kan ik de planeten identificeren. Grandioos!

Wandeling op AnholtWandeling op Anholt

Ontspannen kijken naar de zonsondergang op AnholtZonsondergang Anholt

1. Eric de Rooy:
    28 april 2014
    Beste Tom,
    Even laten weten dat ik jouw reisverhalen trouw volg en er van geniet.
    Ga zo door!
    Groeten Eric
  2. Ger:
    28 april 2014
    Het doet me deugd eindelijk mooie foto's te zien met mooie natuur en relaxte zeilverhalen te lezen in plaats van verhalen over technische problemen. Houden zo heren!!