Vrij

18 juni 2014 - Haapsalu, Estland

Na de wandeling van gisteren nemen we een dagje 'vrij'. Lezen, internetten en lanterfanten. Het lijkt wel vakantie... Daar hoort natuurlijk koffie met gebak bij. We hebben een lunchroom, Dietrich, in de stad ontdekt, die uitzonderlijk lekker gebak heeft. Kees trakteert.

Lekkernijen Dietrich

Terug in de haven nodigen we Jim en Kathy van de 'Maggie' uit om gezamenlijk vanavond in een pub naar de wedstrijd Australië - Nederland te kijken. Zij zijn eergisteren in de haven van Haapsalu binnengelopen. Ook zij liggen nu twee dagen verwaaid. Dat is het leuke van zeilen, je ontmoet elkaar, neemt afscheid en komt elkaar onverwacht weer tegen. Na een avondmaaltijd die wat snelheid van eten betreft geen recht doet aan de kookvrouwskunst van Hetty (gehaktballetjes, aardappelen, sla, lekkere saus met dille, bieslook en zure room) nemen we met zijn vijven de bus naar de stad. De buschauffeur weet niet wat hem overkomt. De Esten in de pub kijken gelaten naar de wedstrijd. De objectieve mening is dat Nederland zwijmt tegen Australië. Jim en Kathy zijn natuurlijk voor Nederland. Via Facebook communiceren ze met een vriend die sportjournalist bij de Los Angeles Times is. Deze moet een verslag van de wedstrijd maken. De prijzen van de alcohol zijn in Estland laag. Na de winst van Nederland hadden we gemakkelijk een rondje kunnen geven. Hadden we eigenlijk moeten doen.