Regen, regen, regen

13 juli 2014 - Ystad, Zweden

Vandaag gaat Marie-Claire terug naar huis. Ik ben blij dat we in Ystad zijn gekomen. Dat maakt de bemanningswisseling vanwege de goede bereikbaarheid van deze stad eenvoudig. Er zijn grote hoeveelheden regen voorspeld. Deze ochtend klettert het al behoorlijk. Ook staat er een harde wind. We liggen echter prima in een box. Ook de andere jachten waar we samen mee op hebben gevaren blijven aan de kant. De haven is goed vol. Als ik Marie-Claire naar het station heb gebracht kom ik Frits en Ineke tegen in het 'Espresso House'. In de middag ook nog wat gedronken op de 'BoeieLoeier' van Kees en Margot. Vervolgens nog aan de praat met de Belgen, die leuke tips hebben voor een volgende reis naar Bretagne. Zo gaat de tijd snel. Kokkerellen doe ik nu voor mezelf. Ik maak lamsvlees met pasta en sla. Not bad. In de stad had ik de Commissaris Wallander route kunnen lopen. Ik ken de boeken/films niet. Bewaren we dus maar voor een volgende keer. Wel een 'psychologische thriller' van Tessa Gerritsen in één keer uitgelezen. Mag die naam echter niet hebben. Liever houd ik de nasmaak van 'De waarheid over de zaak Harry Quebert'. Ondertussen luister ik via internet naar de finale van het wereldkampioenschap voetbal.

De overvolle jachthaven van YstadYstadYstad