Nieuwe bemanning: Gijs en Astrid

14 juli 2014 - Ystad, Zweden

Gijs en Astrid ontvang ik om 14.00 u op de Animato tijdens noodweer. Het hoost en er staat een harde wind. 's Ochtends heb ik boodschappen gedaan toen het nog droog was. Verder schoongemaakt en opgeruimd. Dat moet ook gebeuren. Het is niet zo erg dat het juist vandaag zo slecht is, want zeilen doen we toch niet meer. Gelukkig ziet de rest van de week er niet alleen wat de route, maar ook wat het weer betreft veelbelovend uit. Iedereen blijft trouwens vandaag in de haven liggen. Met Gijs en Astrid eerst verhalen uitwisselen, ook over hun vakantie naar Bretagne. Ik maak voor het avondeten rosbief, nog wat van gisteren overgebleven lamsvlees, salade en pasta. De afwas wordt voortvarend door de bemanning ter hand genomen, ook al gebruikt Gijs de afwasborstel multifunctioneel.

Gijs in de kombuis: double purpose afwasborstel

Als het 's avonds droog wordt gaan we nog even de stad in om een wijntje/kop koffie te drinken. Ook Gijs en Astrid moeten wat van Ystad gezien hebben.